یکشنبه 18 شهریور 1403

 

خبر

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در سالروز آزادسازی خرمشهر: این پیروزی بزرگ برگرفته از تفکر جهادی و انقلابی بود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اشاره به کمبودهای رزمندگان اسلام در جریان جنگ تحمیلی و به خصوص آزادسازی خرمشهر، گفت: این پیروزی بزرگ برگرفته از تفکر جهادی و انقلابی بود.

سردار عباس بایرامی در سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: خرمشهر در حالی از دست صدامیان آزاد شد که رزمندگان ایرانی در آن مقطع برخی ملزومات نظامی به اندازه کافی نداشتند.

وی با بیان اینکه پیروزی در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر موجب تعجب و شگفتی کارشناسان نظامی و سیاستمداران کشورهای استکباری شد، افزود: این پیروزی در اثر معامله رزمندگان با خداوند و تدابیر درست فرماندهان و اتحاد همه نیروها به ارمغان آمد.

بایرامی اضافه کرد: همانگونه که خداوند در قرآن مجید می فرماید: «اگر شما در نیت خود ثابت قدم بمانید قطعا من یاری خواهم کرد» در عملیات بیت المقدس نیز رزمندگان اسلام در نیت خیر خود در راه خداوند ثابت قدم ماندند تا جایی که وعده الهی محقق شد.

وی با تاکید براینکه معامله با غیر خداوند موجب شکست می شود، خاطرنشان کرد: امروز نیز راه برون رفت از مشکلات کشور توکل و تکیه برخداوند است، نحوه آزادسازی خرمشهر و راه های پیروزی آن باید الگوی مسئولان باشد.

بایرامی با اشاره به این سخن بنیانگذار کبیر انقلاب که فرمودند: شما می توانید کارهای بزرگی انجام دهید که دور از ذهن خیلی افراد باشد، ابراز کرد: اگر انسان دارای انگیزه الهی و بزرگ باشد با تحمل سختی ها می تواند کارهای بزرگی مانند فتح خرمشهر را به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: تفکر رزمندگان اسلام در جریان پیروزی عملیات بیت المقدس به واسطه تفکر انقلابی و جهادی برخاسته از آیات ناب الهی حاصل شد.

بایرامی در ادامه با اشاره به اینکه در شب دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ قرارگاه های قدس، نصر و فتح با همکاری و هماهنگی نیروهای ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و کمیته توانستند با عبور از موانع سخت خود را به جاده اهواز - خرمشهر برسانند، افزود: گردان های نظامی ایرانی در این شب بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر پیاده روی کردند و در جاهایی توانستند پشت دشمن بعثی قرار بگیرند. در مجموع پس از چند مرحله و عبور از موانع، حدود 5000 کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده را آزاد کردند.

وی عنوان کرد: نیروهای بعثی و حتی تحلیلگران مسایل نظامی از این کار بزرگ رزمندگان ایرانی کاملا شگفت زده شدند به طوری که در جریان این عملیات حدود ۲۰ هزار نیروی بعثی خود را تسلیم نیروهای ایرانی کردند.

سردار عباس بایرامی با بیان اینکه صدام با ارتش مجهزی که داشت تصور می کرد سه روزه خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و یک هفته ای نیز به تهران خواهد رسید، گفت: پیروزی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر کاملا معادلات جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

لینک های پیشنهادی

آخرین اخبار

دیدگاه ها

دیدگاهی ثبت نشده، شما اولین نظر را بنویسید!

همه دیدگاه ها سوالات